HOME ABOUT RECIPES RECIPES HOTSPOTS CONTACT

maandag 22 april 2013

Ontbijtinspiratie: kwark


Het ontbijt is de start van je dag. Ik houd echt van ontbijten. Het maakt niet uit hoe laat ik op sta, ik word altijd wakker met trek. Maar als je vaak vroeg op staat, merk je toch dat je al gauw een bak muesli naar binnen werkt of even snel een boterham voor onderweg smeert. Soms bestaat mijn ontbijt zelfs alleen uit een espresso. Dit vind ik eigenlijk zonde, omdat goed ontbijten belangrijk is en de basis vormt van je dag. 

Ik heb me dan ook voorgenomen om goed te ontbijten. Op het moment zit ik in een kwarkfase. Kwark met zelfgemaakte granola, kwark met vers fruit of kwark met zaden, pitten en honing. Deze variaties geven veel energie, zodat je er weer even tegenaan kan en je krijgt ook meteen je portie vitamine en vezels binnen. 


Vaak raak ik snel uitgekeken als ik veel van hetzelfde eet, maar dit ontbijt verveelt niet snel omdat je eindeloos kan variëren met zowel de zuivel als de granola, het fruit, de zaden, pitten en noten. 

Hier ontbijtideeën ter inspiratie. Wat is jouw favoriete (kwark)ontbijt?



Turkse yoghurt met zelfgemaakte granola en frambozen




Griekse yoghurt met bramen, blauwe bessen, amandelen en honing


Magere kwark met muesli, banaan, kiwi en honing






Yoghurt met verse vijg, amandelen, zonnebloempitten en honing


Griekse yoghurt met verse aardbeien, bramen, banaan, sesamzaad en chiazaad
& espresso gezet met de Italiaanse percolator


Hangop met bramen, munt en honing

Kwark met zelfgemaakte granola, chiazaad en lijnzaad & karnejus (karnemelk met jus)
Volle yoghurt met rozijnen, amandelen, hazelnoten, zonnebloempitten & pompoenpitten & espresso

Magere kwark met zelfgemaakte granola met amandelen, hazelnoten, zonnebloempitten en hazelnoten
Yoghurt met verse vijg, mango, zonnebloempitten, hazelnoten, honing en lijnzaad